პროექტები



 წყარო განკუთვნილია ჩემ მიერ განხორციელებული  პროექტებისათვის.
სადაც განთავსდება როგორც სასწავლო,ისე სოციალური პროექტები,ექსკურსიების გეგმები.პროექტების პროდუქტების ფოტო და ვიდეო მასალები.







ჩაისუბნის საჯარო სკოლის მასწავლებლის მაია სირაძის მიერ განხორციელებული სოციალური პროექტის გეგმა



პროექტის სახელწოდება:ჩემი პატარა სამშობლო
პროექტის ავტორი:ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის სსიპ ჩაისუბნის საჯარო სკოლის პედაგოგი -მაია სირაძე
პრობლემის ანალიზი:
 აქვე მინდა ავღნიშნო,რომ მოსწავლეებმა სამშობლოს თემაზე ბევრი მასალა გაიარეს,ფაქტიურად ვერ შევძლებთ საქართველოს ყველა კუთხის მოვლას.თვალით ნანაახი და აღქმული კი უფრო აღვივებს სიყვარულს მშობლიური ქვეყნის მიმართ.


           

მიზანი:
მოსწავლეები მოიძიებენ ლექსებს,სიმღერებს სმშობლოზე;
შეაგროვებენ მოკლე ინფორმაციებს საქართველოს ყველა კუთხეზე,წარმოადგენენ და დაანაწილებენ;
დაათვალიერებენ  შემოქმედის მაცხოვრის სახელობის ტაძარს;
შეკვეთილში,,მინიატურულ საქართველოს“,ამოიცნობენ წარმოდგენილ მაკეტებს,წაიკითხავენ  კუთხეებზე მოძიებულ ინფორმაციას, ლექსებს საქართველოზე ,შეასრულებენ სიმღერებს;
დაათვალიერებენ წვერმაღალის პარკს;
დახატავენ რა მოეწონათ და დაწერენ შთაბეჭდილებებს;
გაივითარებენ თანამშრომლობის, კომუნიკაციის,თვითგამოხატვის,გარემოში ადეკვატურად და ეთიკურად მოქმედების უნარებს;
გაიღვივებენ ინტერესსა და სიყვარულს მშობლიური ქვეყნის მიმართ;






მოსალოდნელი შედეგები:

მოსწავლეები იძიებენ ლექსებს,სიმღერებს სამშობლოზე;
აგროვებენ ინფორმაციას ყველა კუთხეზე;
 ანაწილებენ შეგროვებულ ინფორმაციებს;
ათვალიერებენ  შემოქმედის მაცხოვრის სახელობის ტაძარს;
შეკვეთილში,,მინიატურულ საქართველოს“,ცნობენ წარმოდგენილ მაკეტებს,კითხულობენ კუთხეებზე მოძიებულ ინფორმაციას, ლექსებს საქართველოზე ,ასრულებენ სიმღერებს;
ათვალიერებენ წვერმაღალის პარკს;
ხატავენ რაც მოეწონათ და წერენ შთაბეჭდილებებს;
ივითარებენ თანამშრომლობის, კომუნიკაციის,თვითგამოხატვის,გარემოში ადეკვატურად და ეთიკურად მოქმედების უნარებს;
იღვივებენ ინტერესსა და სიყვარულს მშობლიური ქვეყნის მიმართ;

სამიზნე ჯგუფი:პირველი,მეორე,მესამე,მეოთხე კლასის მოსწავლეები,მასწავლებელი,მშობლები, თემის წარმომადგენელი(ჯვარცმის ამბულატორიის მედდა).
პროექტის ამოცანები:
1.ინფორმაციების მოძიება ;
2.თემების გადანაწილება;
3.ექსკურსიის დაგეგმვა;
4. პროექტის შექმნა და წარდგენა;
აქტივობები/ღონისძიებები:
I.                     ინფორმაციის მოძიება
1.მოიძიებენ ლექსებს სიმღერებს საქართველოზე;
2.შეაგროვებენ ინფორმაციას საქართველოს ყველა კუთხეზე;
                  
       II.          თემების გადანაწილება
                   1.მოსწავლეები სურვილის მიხედვით შეარჩევენ ლექსებს და სიმღერებს;                 
                   2.მოსწავლეები დაამუშავებენ  და მასალას;
       III.      ექსკურსიის დაგეგმვა
                  1.გეგმის შედგენა;
                  2.სპონსორის მოძიება;
                  3.გეგმის გაცნობა მოსწავლეებისთვის,მშობლებისთვის, ადმინისტრაციისა და თემის წარმომადგენელისთვის ;
       IV.   პროექტის შექმნა და წარდგენა
                1.პროექტის განხორციელება;
                2.პროექტის პრეზენტაცია;

სამოქმედო გეგმა( 10 დღეზე გაწერილი 27 მაისიდან იდან -5ივნისის ჩათვლით)
პირველი დღე
ორშაბათი-27 მაიასი
მოიძიებენ ლექსებს სიმღერებს საქართველოზე;
შეაგროვებენ ინფორმაციას საქართველოს ყველა კუთხეზე;
სამშაბათი-28 მაისი
   მოსწავლეები სურვილის მიხედვით შეარჩევენ ლექსებს და სიმღერებს;                 
   მოსწავლეები დაამუშავებენ  და მასალას(28 მაისიდან-4 ივნისის ჩათვლით);
ოთხშაბათი-29 მაისი
 გეგმის შედგენა;
 ხუთშაბათი-30 მაისი;
სპონსორის მოძიება;
 პარასკევი -31 მაისი
გეგმის გაცნობა მოსწავლეებისათვის.
ორშაბათი-3 ივნისი
გეგმის გაცნობა მშობლებისა,ადმინისტრაციის და თემის წარმომადგენლებისათვის ;

სამშაბათი-4 ივნისი
პროექტის განხორციელება;
ოთხშაბათი-5ივნისი
განხორციელებული პროექტის პრეზენტაცია;
საჭირო რესურსები:კომპიუტერი,,თაბახის ფურცელები,,ფერადი ფანქრები,მარკერები,ფოტოაპარატი,ტრანსპორტი.
პროექტის პროდუქტები:ლექსები საქართველოზე,მოსწავლეთა შთაბეჭდილებები(ნახატები, ნაწერები),ფოტომასალა.
ბიუჯეტი
თაბახის ფურცლები-5ლარი.
მარკერები-10 ლარი.
ფანქრები-10 ლარი
საწერი კალმები-5ლარი
ტრანსპორტირება-120 ლარი.
სულ-150ლარი









პროექტის განხორციელების პროცესში მონაწილეებზე დაკვირვების ცხრილი
რას  ვაკვირდები?
                    დ ა კ ვ ი რ ვ ე ბ ი ს     ს ა გ ა ნ ი
მოსწავლეები
მოსწავლეები,მშობლები,
თემის წარმომადგენელი
შედგა თუ არა თანამშრომლობა მოსწავლეებს,მასწავლებელს,მშობლებსა და თემის წარმომადგენელს შორის.

თანამშრომლობა შედგა.
აშკარად იგრძნობოდა ურთიერთპატივისცემა და კეთილგანწყობილი
დამოკიდებულება.
ადეკვატურად და ეთიკურად მოქმედებენ თუ არა გარემოში.უჭირთ  თავიანთი თავის დანახვა მშობლიურ გარემოში


სწორად ჰქონდათ თუ არა არჩეული გეზი და იყვნენ თუ არა შემოქმედებითად ჩართულები მუშაობის პროცესში.
ისინი შემოქმედენითად იყვნენ ჩართულნი პროექტზე მუშაობისას,
მოიძიეს ლექსები,სიმღერები საქართველოზე,შიაგროვეს ინფორმია საქართველოს კუთხეებზე.აკვირდებოდნენ დაკვირვების ობიექტებს,სვამდნენ საინტერესო კითხვებს.
შეასრულეს ნახატები.





ჩაისუბნის საჯარო სკოლის მასწავლებლის მაია სირაძის მიერ განხორციელებული 

                   სასწავლო პროექტის გეგმა



პროექტის სახელწოდება:ვსწავლობთ პოეტის ბიოგრაფიას
პროექტის ავტორი:ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის სსიპ ჩაისუბნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ,მაია სირაძე
პრობლემის ანალიზი:არსებული სახელმძღვანელო მოსწავლეებს არ აძლევს საშუალებას სიღრმისეულად გაეცნონ პოეტ მამია გურიელის ბიოგრაფიას და  და საფუძვლიანად გაიაზრონ თემა.
მიზანი:მოსწავლეები მოიძიონ გურიელის შესახებ ბიოგრაფიული ინფორმაცია, სხვა ნაწარმოებები მისი შემოქმედებიდან  წარადგინონ  კლასის წინაშე დაახარისხებენ და დაანაწილებენ..
სასწავლო(ლექსი ,,ადამიანი“)და  მოძიებულ მასალებს წაიკითხავენ მხატვრულად და გამომეტყველებით.
დაათვალიერებენ  გურიელების   საგვარეულო სასახლეს  სოფელ გორაბერეჟოულში.
შთაბეჭდილებებს გადმოცემენ ჩანახატებით.
გამოუშვებენ ხელნაწერი გაზეთს  ,,მამია გურიელი“.
მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები იძიებენ მამია გურიელის შესახებ ბიოგრაფიული ინფორმაციას, მის შემოქმედებიდან მოძიებულ ლექსებს,წერილებს ახარისხებენ და ანაწილებენ.
სასწავლო(ლექსის ,,ადამიანი“)და  მოძიებულ მასალებს კითხულობენ მხატვრულად და გამომეტყველებით.
ათვალიერებენ  გურიელების   საგვარეულო სასახლეს  სოფელ გორაბერეჟოულში.
შთაბეჭდილებებს გადმსოცემენ ჩანახატებით.
უშვებენ ხელნაწერი გაზეთს  ,,მამია გურიელი“.
სამიზნე ჯგუფი:მეოთხე კლასის მოსწავლეები,მასწავლებელი.
პროექტის ამოცანები:
1.ინფორმაციის მოძიება მამია გურიელზე;
2.თემების გადანაწილება;
3.ექსკურსიის დაგეგმვა;
4. პროექტის შექმნა და წარდგენა;
აქტივობები/ღონისძიებები:
I.             ინფორმაციის მოძიება მამა გურიელზე
1.კითხვა პასუხი და ვიკიპედიაში ინფორმაციის მოძიება მამია გურიელის ცხოვრებასა და შემოქმედებაზე;
2.ლექსებისა და პირადი წერილების მოძიება;
                   3.მოძიებული მასალების ამოწერა/ამობეჭდვა .
     II.          თემების გადანაწილება
                   1.მოსწავლეები სურვილის მიხედვით შეარჩევენ მასალებს;                 
                    2.მოსწავლეები დაამუშავებენ  შერჩეულ მასალას;
     III.      ექსკურსიის დაგეგმვა
                 1.გეგმის შედგენა;
                 2.გეგმის გაცნობა მოსწავლეებისათვის ;
                 3.პროექტის განხორციელებისათვის საჭირო მასალებზე ინფორმაციის შეგროვება;
     IV.   პროექტის შექმნა და წარდგენა
             1.პროექტის განხორციელება;
             2.პროექტის პრეზენტაცია;

სამოქმედო გეგმა( ორ  კვირაზე გაწერილი 24 აპრილიდან -10 მაისის ჩათვლით)
პირველი კვირა
ორშაბათი
კითხვა პასუხი და ვიკიპედიაში ინფორმაციის მოძიება მამია გურიელის ცხოვრებასა და შემოქმედებაზე;
 ოთხშაბათი
ლექსებისა და პირადი წერილების მოძიება;
მოძიებული მასალების ამოწერა/ამობეჭდვა  ;
ხუთშაბათი
წყვილები დაამუშავებენ მათივე  შერჩეულ მასალას;

მეორე კვირა
   ორშაბათი
გეგმის შედგენა;
   სამშაბათი
გეგმის გაცნობა მოსწავლეებისათვის ;
შეგროვებენ ინფორმაცია პროექტის განხორციელებისათვის საჭირო მასალებზე;
ოთხშაბათი
პროექტის განხორციელება;
პარასკევი
განხორციელებული პროექტის პრეზენტაცია;
საჭირო რესურსები:კომპიუტერი,პროექტორი,ინტერნეტი,პრინტერი,თაბახის ფურცელები,ფორმატის ქაღალდი კედლის გაზეთისათვის,ფერადი ფანქრები,მარკერები,ტრანსპორტი.
პროექტის პროდუქტები:ამობეწდილი მასალები: მამია გურიელის ბიოგრაფია,წერილები,ლექსები,ლექსის ,,ადამიანი“სრული ვერსია.კედლის გაზეთი ,,მამია გურიელი“.
ბიუჯეტი
თაბახის ფურცლები-2ლარი.
ფორმატის ქაღალდები-2 ლარი.
მარკერები-10 ლარი.
ფერადი ფანქრები-5 ლარი.
ტრანსპორტირება-5 ლარი.
სულ-24ლარი


პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
მოსწავლეები
შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში
თანამშრომლობა შედგა.
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
მოტივაციაცია განაპირობა იმან,რომ აქტივობები მოსწავლეებმა  თვითონ შეარჩიეს.
აგრძელებდნენ თუ არა მოსწავლეები მუშაობას გაკვეთილების შემდეგ
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი
პასიური არ ყოფილა აცერთი მოსწავლე,გაკვეთილების შემდეგ და დასვენებებზეც ენთუზიაზმით მუშაობდნენ.
სწორად ჰქონდათ თუ არა არჩეული გეზი და იყვნენ თუ არა შემოქმედებითად ჩართულები მუშაობის პროცესში
ისინი შემოქმედენითად იყვნენ ჩართულნი პროექტზე მუშაობისას,არჩევდნენ გაზეთის ფორმატს და ინტერესიდ ეძიებდნენ შერჩეულ დავალებებს...