ჩემ მიერ შეაქმნილი რესურსები,ტესტები



ჩემი საყვარელი აქტივობა რესურსების შექმნა.განსაკუთრებით ელექტრული,ამიტომაც შევარჩიე ბლოგის ამ წყაროს სათურად ,,ჩემ მიერ შექმნილი რესურსები,ტესტები".აქ განვათავსე რაც შემიქმნია ამ ბოლო წლებში და განვათავსებ რასაც მომავალში შევქმნი.
















https://www.youtube.com/watch?v=mNIEavoDsxw


https://learningapps.org/watch?v=pywxi1yq318





https://learningapps.org/watch?v=pjbriowht19


https://learningapps.org/watch?v=pgvxuz8dt18


ბაბუაწვერა-ლელა ქისტაური


                               

                   



ქ ა რ თ უ ლ ი
დიდ ფორმატზე დაწერილი ტექსტები



როგორც ცნობილია,წერა-კითხვის სწავლების ერათ -ერთი მეთოდი არის მთლიანი ენის(ჰოლისტური მიდგომის მეთოდი.აღნიშნულიშემთხვევაში კითხვის ათვისება ეტაპებად მიმდინარეობს.
                     I ეტაპი-მთლიანობითი კითხვა,რომელიც წინ უსწრებს ანალიზს(გრძელდება 6-8 კვირა)
                     II ეტაპი-ასოებისა და ბგერების ანალიზი(გრძელდება 12-16 კვირა)
                    III ეტაპი-სინთეზის განხორციელება მთლიანობითი კითხვის შნარჩუნებით(იწყება II ეტაპის მე-4 კვირიდან და გრძელდება II ეტაპის პარარელურად).
 აღნიშნული მეთოდი ძალიან მომწონს და აქტიურად ვიყენებ ჩემს პრაქტიკაში.მისი ერთ -ერთი დამხმარე საშუალება არის რერსურსი ,დიდ ფორმატზე დაწერილი ტექსტი ფერადი ნახატებით.სავლა/სწავლების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით გადავწყვიტე შემექმნა რამდენიმე ტექსტი.
  

        რაც შეეხება რესურსების გამოყენების ინსტრუქციას, მათი გამოყენება შეიძლება, როგორც წინასაანბანო,ასევე საანბანო და ანბანის შემდგომ პერიოდებში
   წინა საამბანო პერიოდში  მეტყველების უნარის გნვითარებისათვის აღვაწერინოთ ფოტოებს,გავაცნოთ სათაურის ადგილი, გავაცნოთ და დავათვლევინოთ აბზაცები, სტრიქონები.დავაყოფინოთ აბზაცები სტრიქონებად ,სტრიქონები წინადადებაებად ,წინადადება სიტყვებად .რაც მათემატიკური უნარების განვითარებასაც შეუწყობს ხელს.
 საანმბანო პეროდშიც ახალ ასოს ახსნისას.მასწავლებელს შეუძლია მოაძებნინოს  და დაათვლევინოს ახლი ასო.მაგ:იპოვოს და დათვალოს რამდენი ,,წ“ არის  მესამე აბზაცის მეორე სტრიქონში,მოძებნოს მასწავლებლის მიერ დასახელებული სიტყვა და ა.შ.ამით ხელს შეუწყობს დეკოდირების უნარის განვითარებას.
   ანბანის შედგომ პერიოდში განვმტკიცოთ  ტექსტის მაორგანიზებელი  ელემენტების გამოყოფის და აბზაცების,სტროფების და სტრიქონების ამოცნობის უნარები,ამასთანავე აქტიურად გამოიყენოთ  კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.დასვენებებზე,მოსწავლეს რომელსაც კითხვა უჭირს მასწავლებელმა  სთხოვოს მოსწავლეს იპოვოს და წაიკითხოს მეორე აბზაცი,მესამე აბზაცის მეორე წინადადება და ა.შ. (ვისაც დიდი ტექსტის წაკითხვა არ უყვარს აბზაცების წაკითხვით შეიძლება განუვითაროთ კითხვის უნარი).










                                                                  



























დავალება:იპოვე და შემოხაზე სასწავლო ნივთები



მგელი           სახლი              დაფა           ციყვი         რვეული

მანქანა         წიგნი              ჩანთა             დათვი                  მერხი

კალამი              ტურა                   სახაზავი             ნავი                  კურდღლი

საშლელი            ქორი        კარადა      ცარცი           ფანქარი         გმირი

ნიავი          თევზი          მარკერი          კატა              ყვავილი


ყოველი სიტყვის შემდეგ ჩამოუსვი ერთი ხაზი და ყოველი წინადადების ბოლოს-ორი ხაზი:
მაიკოოთხიწლისაამაიკოსძმასუჩაჰქვიაუჩასკოლაშისწავლობსმაიკოჯერსაბავშვობაღშიდადისუჩამაიკოსკითხვასასწავლის





დავალება:   ჩასვი შესაბამისი ნაცვალსახელი
                                    (მეოთხე კლასი)
 ერთხელ ....  დილით ადრე გავიღვიძე.იქვე....ძმა იჯდა,ხელში. ....წიგნი ეჭირა და კითხულობდა.სიტყვებს.. ...ხმამაღლა წარმოთქვამდა.  .... ავდექი ,მივედი ,.....გაბრაზებულმა შემომხედა,.....რატომ მოხვედიო.მერემ დედა შემოვიდა .....ხელში პირსახოცი ეჭირა,სწრაფად ადექით და მოემზადეთო .  ...... ძმამ ჩაცმა დაიწყო.    .... ვუთხარი ჯერ დაიბანე და მერე ჩაიცვი-მეთქი.  .... სააბაზანოში გაიქცა.   .... ვისაუიზმეთ,ჩავიცვით  და სკილისკენ გავეშურეთ.
                                                    








                                                          ტესტი
1.რომელ სუკუნეში მოხდა ტექსტში აღწერილი ამბავი?
ა)VI-ში                     ბ)  V -ში             გ) VII -ში       დ)IV-ში
2.რისთვის ჩამოვიდა ქართველთა განმანათლებელი წმინდა ნინო საქართველოში?
ა)საქართველოში სამეცნიერო აკადემია გაეხსნა;
ბ)საქართველოში ქრისტიანობის გასავრცელებლად;
3.ვინ იყო იმ პერიოდში ქართლის მეფე?
ა)დავით აღმაშენებელი   ბ)ვახტანგ გორგასალი   გ)მირიან მეფე
4)რატომ ირწმუნა დედოფალმა ნანამ ნინოს ღმერთი?
ა)ღმერთების თაყვანისცემა მოსწონდა;
ბ)ნინოს ღმერთმა ავადმყოფობისაგან განკურნა;
გ)ნინოს პატივს სცემდა;
5)რა მოხდა მნიშვნელოვანი ნადირობისას?
ა)მეფემ შევარდენი მოკლა;
ბ)უფლისციხეში ძლიერი წვიმა წამოვიდა;
გ)მზე გაშავდა და უკუნმა მოიცვა ყველაფერი;
6)როდის გამობწყინდა ნათელი?
ა)როცა ღრუბლები გადიყარა;
ბ)როცა კერპების წინასე მოიყარეს მუხლი;
გ)როცა მეფემ ნინოს ღმერთს სთხოვა შველა;
7)რა მნიშვნელობა მირიან მეფის გაქრისტიანებას?
ა)მირიან მეფე აღარ გაბრაზდებოდა დედოფალზე;
ბ)საქართველოში კერპები გამრავლდებოდა;


გ)მეფის გაქრისტიანების შემდეგ,მთელი ქართლი გაქრისტიანდებოდა;





კროსვორდი
მიზანი:ტექსტის გაგება-გააზრების შემოწმება
მოსწავლეთა ორგანიზება :მთელი კლასი
კროსვორდის კითხვები(კითხვებზე პასუხის გაცემით სვეტში უნდა მიიღონ პირველი ქრისტიანი მეფის სახელი)
1.რომელ საუკუნეში მოხდა ტექსტში გადმოცემული ამბავი?(მეოთხე)
2. სარწმუნოება,რომელსაც ქადაგებდა წმინდა ნინო იყო...(ქრისტიანობა)         
3.რომელი ღმერთის ძლევამოსილება ირწმუნა დედოფალმა ნანამ?(ქრისტეს)
4. რა ერქვა კერპს,რომელსაც  თაყვანს სცემდა  მირიან მეფე?(არმაზი)
5. .რომელი ქალაქი იყო საქართველოს დედაქალაქი ტექსტში აღნიშნულ პერიოდში ანუ მეოთხე საუკუნეში?(მცხეთა).
6. გაქრისტიანებულ დედოფალზე გაბრაზებულმა მეფე სად  გადაწყვიტა წასვლა?(სანადიროდ).
7.ვისი ღმერთის ხსენებამ გაანათა ბნელეთი?(ნინოს ღმერთის)
8.ნინოს ღმერთის კიდევ ერთ სასწაულს ვისი გაქრისტიანება მოჰყვა?(მეფის)
9.ნინოს ღმერთის აღიარება რის თაყვანისცემას დაასრულებდა საქართველოში?
10.მეფის გაქრისტიანება ნიშნავდა ,რომ ქრისტეს რჯულს აღიარებდა სრულიად .....(საქართველო).






        ს

            რ
   მ

             ც
    ხ










 რ







მათემატიკა


ტესტი 

1.მოცემულია ტოლობა :ჩასვით საჭირო რიცხვი.
                    +215=330
ჩამოთვლილთაგან ,რომელი მოქმედებაა საჭირო უცნობი რიცხვის საპოვნელად?
ა)215+330                                            ბ))330-215                               გ)330:215
                    

2.მოცემულია ტოლობა :
                    -210=370
ჩამოთვლილთაგან ,რომელი მოქმედებაა საჭირო უცნობი რიცხვის საპოვნელად?
ა)370+210                        გ)307:210                 ბ)215.330                     

3. .მოცემულია ტოლობა :
300-            =130
ჩამოთვლილთაგან ,რომელი მოქმედებაა საჭირო უცნობი რიცხვის საპოვნელად?
ა)130+300                        გ)300:130               დ)300-130
4. მოცემულია ტოლობა :
                  .4=20
ჩამოთვლილთაგან ,რომელი მოქმედებაა საჭირო უცნობი რიცხვის საპოვნელად?
ა)20.4                       ბ)20:4                              გ)20-4
5. 4. მოცემულია ტოლობა :
                  :3=7
ჩამოთვლილთაგან ,რომელი მოქმედებაა საჭირო უცნობი რიცხვის საპოვნელად?
ა)21.3                       ბ)21:3                              გ)21-3





სადიაგნოსტიკო ტესტი 
მოსწავლე _______________________________ კლასი:
1. 598 რამდენით მეტია 548-ზე?
ა) 4 ათეულით
ბ) 5 ათეულით
გ) 5 ერთეულით
დ) 5 ასეულით

2. მოსწავლეს 3 თაროზე უდევს წიგნები, თითოზე 9წიგნი, ხოლო
მაგიდაზე კი –22 წიგნი. სულ რამდენი წიგნი აქვს მოსწავლეს?
ამოხსნა დაწერე აქ:
პასუხი:

3. ჩაწერეთ უჯრაში უმცირესი სამნიშნა რიცხვი, რომელიც
შეიძლება ჩაიწეროს ციფრებით: 0, 1, 9. (ციფრების გამეორება არ
შეიძლება)
2 (III)

4. ერთ-ერთი კლასის მოსწავლეები წაკითხული წიგნების
რაოდენობის მიხედვით აგროვებენ ქულებს.
1 წაკითხულ წიგნისთვის იღებენ 5 ქულას, 2 წიგნისთვის - 10
ქულას. ჩაწერე ცარიელ უჯრებში საჭირო რიცხვები.
წაკითხული წიგნების
რაოდენობა
1 2 3 4
დაგროვილი ქულების
რაოდენობა
5 10
5. რა რიცხვი უნდა ჩავწეროთ ცარიელ რგოლში, რომ მივიღოთ
სწორი ტოლობა.
+ 36 = 20 + 33
ა) 10
ბ) 17
გ) 33
დ) 43
6. მატარებლის გაჩერებაზე პირველი ვაგონიდან ჩავიდა 16 მგზავრი
და ავიდა 67 მგზავრი. მეორე ვაგონიდან ჩავიდა 17 მგზავრი.
რამდენი მგზავრი შეემატა პირველ ვაგონს?
ა) 26 +57
ბ) 67-16
გ) 26 +57 +15
დ) 57 -15

7. გამოთვალეთ 423 – 280 და შემოხაზეთ სწორი პასუხი:
ა) 342
ბ) 242
გ) 143
დ) 262
3 (III)

10. შემოხაზე რიცხვი ორას ოთხმოცდაჩვიდმეტი.
ა) 379
ბ) 317
გ) 387
დ) 297

11. დაფაზე წერია რიცხვები: 68, 63, 58, 53, 48, ___ .
რომელი წესით უნდა გამოვთვალოთ მომდევნო რიცხვი?
ა) 5-ის მიმატებით
ბ) 6-ის მიმატებით
გ) 5-ის გამოკლებით
დ) 6-ის გამოკლებით
4 (III)

15. მოცემულია ტოლობა:
+ 251 = 664
ჩამოთვლილთაგან, რომელი მოქმედებაა საჭირო უცნობი რიცხვის
საპოვნელად?
ა) 764 · 351
ბ) 764 + 351
გ) 664 – 251
დ) 764 : 351
16. რას უდრის უდიდესი ორნიშნა და უდიდესი ერთნიშნა
რიცხვების ჯამი ?
ა) 107
ბ) 108
გ) 109
დ) 110
6 (III)

17. კახამ და ნათიამ ფურცელზე დაწერეს რაღაც სამნიშნა რიცხვები,
მაგრამ დაწერილი რიცხვების თითო-თითო ციფრი გადაფარეს
ცარიელი უჯრით.
ვისი დაწერილი რიცხვია უფრო დიდი?
ა) დიდია კახას რიცხვი
ბ) დიდია ნათიას რიცხვი
გ) ეს რიცხვები ტოლია
დ) ასეთი რიცხვების შედარება შეუძლებელია
18. ცხრილში მოცემულია ინფორმაცია, ზოოპარკის ბინადარი
ზოგიერთი ფრინველისა და ცხოველის რაოდენობის შესახებ.
მგელები 14
ლომები 4
ფარშევანგები 7
დათვები 12
კოდალები 5
ფარშევანგი კოდალა
რამდენით მეტია ცხოველების საერთო რაოდენობა ფრინველების
საერთო რაოდენობაზე?
ამოხსნა ჩაწერე აქ:
პასუხი:
კახა --- 6 7 ნათია --- 6 9
7 (III)
19. ცხრილში მოცემულია ინფორმაცია სკოლის სხვადასხვა
საგნობრივ წრეში გაერთიანებული მოსწავლეების რაოდენობის
შესახებ. ყოველი მოსწავლე მხოლოდ ერთ წრეშია გაერთიანებული:
საგნობრივი
წრეები
მოსწავლეთა
რაოდენობა
მათემატიკა 25
ხატვა 32
ლიტერატურა 27
მუსიკა 23
რომელი გამოსახულება გვიჩვენებს, სულ რამდენი მოსწავლე
დადის ლიტერატურაზე და მუსიკაზე ?
ა) 25 +27
ბ) 32 + 25
გ) 27 + 23
დ) 32 + 23
20. ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან რომელია 537-ის სიტყვიერი
ჩანაწერი:
ა) ოთხას სამოცდაშვიდი
ბ) ოთხას ოცდაშვიდი
გ) ოთხას ჩვიდმეტი
დ) ხუთას ოცდაჩვიდმეტი

21. კალათბურთის გუნდმა პირველ თამაშში 88 ქულა მოაგროვა,
მეორე თამაშში კი – 15 ქულით ნაკლები, ვიდრე პირველში. სულ
რამდენი ქულა მოუგროვებია გუნდს ორივე თამაშში?
ა) 79
ბ) 115
გ) 179
დ) 161
8 (III)

22. მოცემულია რიცხვები: 134; 317; 129; 374.
ჩაწერე ფიგურებში ეს რიცხვები კლების მიხედვით.

23. ცხრილში მოცემულია მონაცემები ერთ-ერთი კლასის
მოსწავლეების მიერ სპორტულ შეჯიბრებაში დაგროვილი ქულების
შესახებ.
რამდენმა გოგონამ დააგროვა 15-ზე მეტი ქულა?
ა) 4
ბ) 3
გ) 2
დ) 1

9 (III)
25. ცნობილია რომ 12 × 11 = 132 . ამ ფაქტის გამოყენებით
გამოთვალე, რისი ტოლი იქნება 14 × 11 ?
ამოხსნა ჩაწერე აქ:
პასუხი:

26. მოცემულია რიცხვის ჩანაწერი 547. გამოთვალეთ ასეულებისა და
ათეულების თანრიგებში ჩაწერილი ციფრების ჯამი.
ა) 9
ბ) 11
გ) 12
დ) 16

27. სალომემ მეგობრებს მიართვა 6 კოლოფი ნამცხვარი. ცხრილში
მოცემულია მითითებული რაოდენობის კოლოფების ფასები:
კოლოფი საერთო ფასი
2 ცალი 6 ლ
3 ცალი 9 ლ
4 ცალი 12 ლ
5 ცალი ?
რამდენი ლარი გადაიხადა სალომემ 5 კოლოფ ნამცხვარში?
ა) 13 ლ
ბ) 14 ლ
გ) 15 ლ
დ) 16 ლ

28. ერთ სკოლაში 550 მოსწავლე სწავლობს, მეორეში კი – 114-ით
ნაკლები. რამდენი მოსწავლე სწავლობს მეორე სკოლაში ?
) 536
) 526
) 436
) 534





ასრიცხვიანი ცხრილი


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

31
32
33
34
35
36
37
38
39
40

41
42
43
44
45
46
47
48
49
50

51
52
53
54
55
56
57
58
59
60

61
62
63
64
65
66
67
68
69
70

71
72
73
74
75
76
77
78
79
80

81
82
83
84
85
86
87
88
89
90

91
92
93
94
95
96
97
98
99
100



                                        ტესტი #1                       
1.რომელია 77-ის უახლოესი ოცეული?
80         100      60      40
2.27 -ს თ გავაორმაგებთ მივიღებთ ?
64          54          58          56
3.მიმდევრობაში შეავსე ცარიელი პოზიციები.

 

4.36 რამდენით მეტია 18-ზე?
19-ით        45-ით        26-ით        27-ით
5.თუ  46 გავანახევრებთ,რას მივიღებთ ?
40         22               24                          23
6.რას უდრის 57- ისა და 29 ის  ჯამი?
    59            86                96                60
7.ერთ სახლში 20 მობინადრეა ,მეორეში -26-ით მეტი .რამდენი მობინადრეა ორივე სახლში?
40              66                 70                        76
8.სულ რამდენი მონაცემია ჩამონათვალში?
2 საათი, 6 საათი, 30 წუთი, 9 საათი,   20 წუთი ,3 საათი.
12                    8                                7                         6







                                              ტესტი  2

1.მიუწერე სწორი პასუხი.
50+32=                           83-3=                           26+5=
60+19=                           57-40=                         67-8=
90-7=                              89-50=                         48+7=
2.დააჯგუფე რიცხვები:7,8,35,46,57,68.
კენტი რიცხვები-
ლუწი რიცხვები-
3.ლაშას 27 ლოგიკური და სტატერგიული თამაში აქვს,აქედან 9ლოგიკური თამაშია.
რამდენი სტრატეგიული თამაში აქვს ლაშას?
       12                            18                         21

4.ლარნაგზე 22 კანფეტი იყო ,13 კიდევ დაამატეს.ახლა რამდენი კანფეტია ლარნაგზე?
     25                       32                      35                                 30








5.სამკუთხედსა და მართკუთხედს საერთო აქვთ------ წვერო და----------გვერდი.



     

                                      ტესტი#2
       საგანი მათემატიკა,კლასი-მესამე,მასწავლებელი-მაია სირაძე.
 1.რას აღნიშნავს 769-ში შვიდიანი?
ასეულს             ათეულს          ერთეულს
2.შემოხაზე   389-ის წინა და მომდევნო რიცხვები.
388                 376               357             390
3.რას უდრის 428-ის უახლოესი ასეული?
 500       530           400             550
4.წარმოადგნიე 957 ასეულების,ათეულების და ერთეულების ჯამის სახით.




                                +                        +                  
5.შეადარე რცხვები.ჩაწერე შესაბამისი უტოლობის ნიშანი.
865.........856                         447........474                            386.........386
6.დაალაგე კლებადობის მიხედვით;24, 143, 540, 905, 603, 3,
                                                                                                                  .



505


405
7.დათვალე 100-ის ტოლი ბიჯით.
                                                                                                    


8,ერთ სკოლაში 400მოსწავლეა,მეორეში 350,მესამეში 240.სულ რამდენი მოსწავლეა სამივე სკოლაში?
1000                       990                               900                          909
9.დაასრულე წინადადება;მონაკვეთი,რომ დაასახელო,მისი ბოლოები........................................................................................................................................................





















ბუნება
ტესტი N1
1.   როგორი ფორმა აქვს ვარსკვლავებს?
     ა)ბურთისებრი    ბ)წახნაგოვანი   გ)ბრტყელი
2.რამდენი თანავარსკვლავედია?
      ა)98    ბ)88    გ)89
3.   ერთად თავმოყრილ მილიარდობით ვარსკვლავს ჰქვია
           )სამყარო   ბ)გალაქტიკა    გ)თანავარსკვლავედი
     4.რა მანძილითაა მზე ჩვენგან  დაშორებული ?
          ა)150 კმ    ბ)150 მილიონი კმ.     გ)15 000 კმ-ით
  5 .რა დრო ჭირდება  მზის სხივს დედამიწამდე რომ მოაღწიოს? 
  )8წუთი  ბ)8 საათი   გ)8 წამი
6.შემოხაზე სწორი პასუხი
   ა)მთვარეს თავისი შუქი აქვს და იმით ანათებს ღამით.
   ბ)მთვარეს საკუთარი სინათლე არ აქვს.იგი მზის სხივების ანარეკლით ანათებს ღამის ცას.
7.დაასრულე წინადადებები:
  ა) შუადღისას ჩრდილი ყველაზე.....
  ბ)დილას და საღამოს ჩრდილები.....

 გ)ჩრდილი საგნის მოხაზულობას....


                                                                         ტესტი#2
1.ცხოველებს რომლებიც ხორცითა და მცენარით იკვებებიან ჰქვია
ა)მცენარისმჭამელი    ბ)ნაირმჭამელი  გ)ხორცისმჭამელი
2.ყველა ცოცხალი ორგანიზმი სუნთქვისას მოიხმარს
ა)ნახშიროჟანგს     ბ)ჟანგბადს    გ)აზოტს
3)ყვავილი მწერს იზიდავს
ა)კაშკაშა ფერითა და  სილამაზით   ბ)კაშკაშა ფერითა და სასიამოვნო სურნელით
4)მტვერის ერთი ადგილიდან მეორეზე გადატანას ჰქვია
ა)გადაადგილება   ბ)დამტვერვა  
5)მცენარეები ცოცხალი ორგანიზმები არიან,რადგანაც ისინი
ა)გადაადგილდებიან,იზრდებიან,მრავლდებიან   ბ)მოძრაობენ,იზრდებიან ,მრავლდებიან
6)ადამიანები,ძუძუმწოვარი ცხოველები და ფრინველები სუნთქავენ
ა)თირკმელით  ბ)ფილტვებით   გ)ლაყუჩებით
                                          დაასრულეთ წინადადებები
7)ყველა ცოცხალი ორგანიზმი სუნთქავს,...............................................................................................
8)თევზი წყლიდან ჯანგბადს.....................................................................................................................
9)ცხოველებს,რომელებიც კვერცხიდან ჩნდება.....................................................................................


10)ცხოველებს,რომლებიც დედის სხეულიდან იბადება....................................................................


https://www.youtube.com/watch?v=mNIEavoDsxw

https://learningapps.org/watch?v=pywxi1yq318


https://learningapps.org/watch?v=pgvxuz8dt18

 ბაბუაწვერა-ლელა ქისტაური